Regulamin sklepu

1. Właścicielem sklepu internetowego pakuten.pl jest:

PAKUTEN Patrycja Kuten Spółka komandytowa

al. Orzechowa 6/2

76-251 Kobylnica

REGON: 523339334

NIP: 8393232905

PROSIMY NIE ODSYŁAĆ ZWRTÓW NA ADRES POWYŻEJ. Adres do odesłania zwrotu zostanie podany po wypełnieniu formularza na podstronie: https://pakuten.pl/zwroty

1.1. Przedsiębiorca wpisany jest do CEIDG, prowadzonej przez Ministra Rozwoju.

1.2. Administartorem danych osobowych jest pakuten.pl (patrz punkt 1)

1.3. Przy transakcjach zawieranych na odległość w sklepie internetowym pakuten.pl jest zastosowana Ustawa o prawach konsumenta.

1.4. Dane podawane przez Państwa podczas zakupu muszą być aktualne i zgodne z prawdą, inaczej może doprowadzić to do błędnej realizacji zamówienia lub braku możliwości jego realizacji.

1.5. Ceny podane w sklepie internetowym Pakuten.pl zawierają podatek vat i wyrażone są w polskich złotych.

1.6. Wszystkie przedmioty sprzedawane w sklepie internetowym pakuten.pl są nowe. Sprzedający ma obowiązek dostarczyć Klientowi towar wolny od wad. Odpowiada wobec Klienta na zasadzie rękojmi, za wady fizyczne lub prawne towaru zakupionego przez Klienta w zakresie określonym przepisami powołanej wyżej Ustawy o prawach konsumenta oraz przepisami Kodeksu Cywilnego.

1.7. Podczas składania zamówienia należy wybierać kolor i rozmiar wyłącznie na podstawie belki kolorystycznej i rozmiarowej.

1.8. Towar nadawany jest w ciągu 24 godzin liczonych od daty otrzymania wpłaty, lub w przypadku wyboru dostawy za pobraniem daty złożenia zamówienia. W przypadku poszczególnych produktów zastrzegamy sobie prawo wydłużenia czasu dostawy. W takim przypadku informacja widnieje na karcie danego produktu.

1.9. Sklep obsługiwany jest przez pracowników firmy pakuten.pl od poniedziałku do piątku od godziny 7.00 do godziny 15.00, w soboty, niedziele i święta nie pracujemy. Kontakt telefoniczny, jak i mailowy możliwy jest z nami tylko w godzinach podanych powyżej. Zastrzegamy sobie prawo udzielania odpowiedzi do 24h roboczych od momentu otrzymania zapytania.

1.10. Jeśli zachcesz otrzymać fakturę za zamówienie na dane swojej firmy, możemy ją wystawić tylko wtedy, gdy niezwłocznie po złożeniu zamówienia podasz nam w osobnym mailu dane swojej firmy i NIP. Bez otrzymania od Państwa wiadomości wystawiony zostanie paragon, do którego nie będzie możliwości wystawienia faktury z NIP-em. Adres, na który mają zostać wysłane dane to: sklep@pakuten.pl

2. Zasady korzystania ze sklepu internetowego pakuten.pl:

2.1. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego.

2.2. Podczas rejestracji konieczne jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.

2.3. Klient zobowiązany jest do :

2.3.1. Nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, 

2.3.2. Korzystania ze Sklepu internetowego poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

2.3.3. Nie rozsyłania i nie umieszczania w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej tzw. spam-u,

2.3.4. Korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.

3. Zawarcie umowy sprzedaży

3.1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.pakuten.pl.

3.2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

3.3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty" – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz zakresu wyboru Towaru.

3.4. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.

3.5. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z PAKUTEN Umowy sprzedaży. Złożenie zamówienia pociąga za sobą do obowiązku zapłaty.

3.6. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie Zamówienia.

3.7. Prowadzimy sprzedaż tylko detaliczną. Nie prowadzimy sprzedaży hurtowej.

3.8. W celu otrzymania faktury za zakup prosimy o kontakt mailowy (sklep@pakuten.pl)

3.9. Zastrzegamy możliwość pojawienia się błędu systemowego przy pokazywaniu cen Towarów: "0 zł" lub "1 zł". W takim przypadku, gdy cena prezentowana na stronie internetowej znacznie odbiega od rynkowej wartości Towaru, Sprzedający nie ma obowiązku sprzedaży Towaru po błędnej, zaniżonej cenie. 

4. Dostawa

4.1.  Dostawa Towarów odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania. Koszt nadania przesyłki na terenie Polski to:

Paczkomaty 24/7: 17,99 zł
Kurier InPost po przedpłacie: 18,99 zł
Kurier InPost pobranie: 23,99 zł
Kurier GLS po przedpłacie: 22,99 zł
Kurier GLS pobranie: 28,99 zł

4.2.  Koszt nadania przesyłki poza granicę:

Austria: 53,88 zł Hiszpania (kontynent): 137,05 zł Słowacja: 52,07 zł
Belgia: 73,77 zł Holandia: 64,73 zł Słowenia: 82,81 zł
Bułgaria: 91,85 zł Irlandia: 147,91 zł Szwecja: 106,32 zł
Chorwacja: 82,81 zł Litwa: 62,93 zł Węgry: 66,54 zł
Czechy: 46,69 zł Luxemburg: 66,54 zł Włochy: 97,28 zł
Dania: 70,11 zł Łotwa: 75,58 zł
Estonia: 82,80 zł Niemcy:  55,69 zł
Finlandia: 142,48 zł Portugalia (kontynent): 128,01 zł
Francja (kontynent): 102,70 zł Rumunia: 99,08 zł
Grecja: 180,45 zł Serbia: 111,74 zł

4.3.  Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską poprzez firmę GLS oraz InPost. Towar nadawany jest w ciągu 24 godzin liczonych od daty otrzymania wpłaty, lub w przypadku wyboru dostawy za pobraniem daty złożenia zamówienia. W przypadku poszczególnych produktów zastrzegamy sobie prawo wydłużenia czasu dostawy. W takim przypadku informacja widnieje na karcie danego produktu. Przy wyborze metody dostawy Paczkomaty 24/7 doręczenie w ciągu 1-2 dni po dniu nadania. Dla zamówień o wartości powyżej 200zł na terenie Polski, dostawa jest bezpłatna.

4.4. Ważna informacja - nie łączymy osobno złożonych zamówień w jedno zamówienie. Jeśli złożą Państwo kilka zamówień w niedługim odstępie czasowym, należy pokryć koszty nadania każdego zamówienia osobno. 

4.5. Po umieszczeniu Przesyłki w Paczkomacie Odbiorca otrzymuje informację w formie wiadomości tekstowej  e-mail lub sms o możliwości odbioru Przesyłki w ciągu 48 godzin. Uprzejmie  prosimy o śledzenie powiadomień mailowych.

5. Ceny i metody płatności

5.1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT

5.2. Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty:

a) przelewem

    PAKUTEN Patrycja Kuten Spółka komandytowa

    ul. Kołłątaja 30

    76-200 Słupsk

    08 2490 0005 0000 4000 5619 7914

    Tytułem:

    imię, nazwisko oraz nr zamówienia

b) płatnością w systemie Przelewy24

c) płatnością przy odbiorze, wybierając opcję dostawy za pobraniem

5.3. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w terminie do 5 dni od daty złożenia zamówienia, w przeciwnym wypadku zamówienie zostanie anulowane. 

6. Prawo odstąpienia od umowy

6.1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny oraz obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia otrzymania towaru.

6.2. Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z Art. 12 ustawy o prawie konsumenta z 30 maja 2014 r w przypadku odstąpienia od umowy kupujący pokrywa koszt opakowania, zabezpieczenia oraz nadania przedmiotu do sprzedawcy. Można skorzystać z naszej nowej możliwości nadania przesyłki za pomocą paczkomatów InPost 24/7. Nadanie paczki odbywa się bezgotówkowo, jednak nie jest to darmowy zwrot - kwota 13,99 zł zostanie odliczona automatycznie dopiero od wartości zwracanego przez Ciebie towaru. Na wskazany przez Ciebie numer telefonu otrzymasz SMS z kodem. Kod będzie ważny przez 14 dni.

6.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji oraz odesłać Towar wraz z formularzem odstąpienia od umowy oraz załączonym dowodem zakupu w przesyłce.

6.4. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od umowy. 

Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy o prawach konsumenta, konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczni do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Nie odbieramy paczek pobraniowych. Wszystkie koszty związane ze zwrotem towaru obciążają Klienta. Zwrotu płatności dokonamy przelewem na Państwa nr rachunku bankowego. 

Informujemy, że zwroty, do których formularz zwrotu nie został wygenerowany poprzez nasz system nie będą realizowane.

6.5. ZWROTOWI NIE PODLEGA:

- Zwrot nie przysługuje innym podmiotom gospodarczym, które na zakup towarów otrzymały fakturę VAT. Powyższa wyłączenie nie obejmuje przedsiębiorców na prawach konsumenta.

- Rozkompletowane części zestawu. Kupując zestaw lub komplet produktów należy dokonać zwrotu całego kompletu.

- Buty bez oryginalnego opakowania/kartonu i metek.

- Bielizna (skarpetki, podkolanówki, zakolanówki, piżamy, body, komplety bielizny, biustonosze, szlafroki, koszulki nocne, kombinezony nocne, rajstopy).

- Pościel

-  Buty bez oryginalnego pudełka/kartonu oraz metek.

6.6. Jeśli klient zdecyduje się odesłać zwrot inną formą niż zwrot poprzez InPost Paczkomaty 24/7 informujemy, że z uwagi na korzyść klienta towar należy odesłać na Poczcie Polskiej listem poleconym ekonomicznym. Jest to najtańsza i ewidencjonowana forma wysyłki. Dbamy o to, aby Klient nie poniósł zbyt wysokich kosztów zwrotu towaru, a także aby przesyłka była ewidencjonowana w systemie Poczty Polskiej. W przypadku, gdy przesyłka zaginie istnieje możliwość jej reklamacji.

6.7. Czas na zwrot należności od momentu otrzymania przez nas przesyłki to 14 dni. Przy wyborze płatności Przelewy24 zwrot pieniędzy następuje tą samą formą. W zależności od typu płatności może trwać do 4 dni, a w przypadku wyboru płatności kartą płatniczą do 30 dni. Uzależnione jest to od operatora karty płatniczej. W przypadku wyboru płatności za pobraniem lub przelewem tradycyjnym należy wpisać na formularzu zwrotu numer konta bankowego, na który mają zostać zwrócone pieniądze. 

6.8. Zwrotu należy dokonać tylko i wyłącznie poprzez formularz online. W przeciwnym razie zwrot nie zostanie uznany.

7. Reklamacje

7.1. Prawo odstąpienia od umowy dla umów zawartych na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa zawierane są na podstawie Ustawy o prawach konsumenta.

7.2. W przypadku otrzymania towaru uszkodzonego, czy też niezgodnego z zamówieniem prosimy o niezwłoczny kontakt mailowy. W przesłanej wiadomości prosimy sprecyzować niezgodność, bądź określić rodzaj wady. Proszę, także załączyć kilka zdjęć rzeczy na podstawie których będziemy mogli Państwu zaproponować korzystne rozwiązanie sytuacji. Na powyższego maila otrzymają Państwo odpowiedź w przeciągu 24h od momentu jego otrzymania.

7.3. Informujemy, iż istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń na zasadach mediacji. Możliwe jest skierowanie sprawy za zgodą obu stron umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej lub zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między klientem, a sprzedawcą - art. 12 ust. 1 pkt 21 ww. ustawy.

Klient będący konsumentem oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo do reklamacji oraz rękojmi produktu. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi do 14 dni od zgłoszenia.

8. Prywatność i przetwarzanie danych osobowych

8.1. Administratorem danych osobowych jest PAKUTEN

8.2. PAKUTEN gwarantuje ochronę danych osobowych i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).

8.3. Dane osobowe Klientów lub osób działających w ich imieniu są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, w celu wykonania umowy o wykonywanie usług elektronicznych, a więc w celu umożliwienia założenia konta, utrzymywania konta i jego funkcjonalności, wysyłki newsletterów i wykonywania pozostałych usług elektronicznych, jak również w celu wykonywania umów, których stroną jest Klient lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy, tj. skutecznego złożenia Zamówienia. Dane osobowe będą przetwarzane także do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów PAKUTEN, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, m.in. w celu marketingu towarów i usług własnych (w formie papierowej), optymalizacji działania www.pakuten.pl, dostosowywania informacji przekazywanych za pośrednictwem w/w strony internetowej do potrzeb Klientów, statystyk oraz prowadzenia bieżącego kontaktu z Klientami. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania Newsletterów (w tym także w postaci smsów/mmsów wysyłanych na podany przez Klienta numer telefonu). Dane osobowe Klienta mogą być także przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c RODO dla celów rachunkowo-księgowych, gdy realizacja umów i świadczonych usług elektronicznych związana jest z obowiązkami księgowo-podatkowymi wynikającymi z przepisów prawa.

8.4. Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie Klientowi profilu, w celu prowadzenia analiz lub przewidywania jego preferencji, zachowań, postaw i dostosowywania informacji przekazywanych za pośrednictwem strony internetowej do potrzeb Klientów.

8.5. W przypadku konieczności realizacji Umowy dane osobowe Klienta mogą być udostępniane operatorom pocztowym lub przewoźnikom wyłącznie w celu dostarczenia mu Towaru. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom PAKUTEN, jak też podmiotom udzielającym wsparcia na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia danych osobowych do przetwarzania.

8.6. Dane osobowe przetwarzane w celach związanych z korzystaniem www.pakuten.pl, m.in. w celu wykonywania usług elektronicznych, będą przetwarzane przez czas istnienia Konta. Dane osobowe Klienta przetwarzane w celu realizacji Umów będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu umów sprzedaży. Dane osobowe dotyczące zrealizowanych Umów będą przechowywane dla celów podatkowo-księgowych przez okres pięciu lat od dnia realizacji poszczególnych Umów. Dane osobowe przetwarzane w celu wysyłania newsletterów (na co niezbędna jest odrębna zgoda Klienta) będą przetwarzane do czasu odwołania zgody. Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu produktów i usług  w formie papierowej, czyli na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu (co nie wymaga zgody) będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na takie przetwarzanie.

8.7. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na dotychczasową zgodność przetwarzania z prawem. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8.8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych jest niezbędne do założenia Konta i korzystania z Usług Elektronicznych świadczonych www.pakuten.pl, jak również do składania Zamówień i zawierania Umów, natomiast konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości skorzystania z Usług Elektronicznych oraz brak możliwości składania Zamówień.